Verhuurreglement
Goede afspraken maken goede vrienden...
Daarom delen we hieronder met u graag ons verhuurreglement.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben hierover, neem dan gerust contact met ons op!

Verhuurreglement
-
Algemeen
FOEMP BV verhuurt, als besloten genootschap, de lokalen van Zaaltje Durmen aan zowel particulieren als verenigingen. Alle private gelegenheden vallen onder dit reglement van “particulier gebruik”. De lokalen die gehuurd kunnen worden bevinden zich op onderstaand adres: Durmen 178, 9290 Zele.
Het huren van de zaal houdt in dat men gebruik kan maken van:
-
de zaal
-
nutsvoorzieningen in en aan de zaal
-
de voorziene tafels en stoelen
-
bar met bijhorende frigo en koelcel
-
uitgeruste industriële keuken
​
​​
2. Procedure
Het verhuur van lokalen is bestemd voor:
-
opleidingen/vormingen/studiedagen
-
conferenties/vergaderingen
-
recepties/degustaties
-
familiegelegenheden en –feesten
-
muziekverenigingen
-
tentoonstellingen/demonstraties
-
relaxatie-, ontspannings- & bewegingssessies (zonder toestellen)
-
hobbyclubs
​
​
Niet geschikt voor jeugdfeesten of openbare fuiven in combinatie met discobars.
​​
​
BESCHIKBAARHEID
De beschikbaarheid van de lokalen kan nagevraagd worden bij de zaalbeheerder Mieke De Graeve, alsook geraadpleegd worden op de website www.zaaltjedurmen.be. Lokalen worden steeds verhuurd per volledige dag, en dit van 8u30 tot uiterlijk 6u00 de volgende dag.
​​
AANVRAAG
Een aanvraag dient te gebeuren via de zaalbeheerder Mieke De Graeve of via de website www.zaaltjedurmen.be. Er moet steeds een omschrijving van de geplande activiteit gegeven worden. De zaalbeheerder behoudt het recht om specifieke activiteiten te weigeren.
​​
SLEUTEL
U ontvangt op een afgesproken datum (voorafgaand aan het verhuur) een sleutel van de zaalbeheerder, of de code van de sleutelkluis. De sleutel wordt na afloop teruggehangen in de sleutelkluis van Zaaltje Durmen (bij de hoofdingang). Bij verlies wordt een vergoeding van €50 aangerekend.
​
BETALING
Na verhuur wordt een factuur opgemaakt door Foemp BV. Deze omvat de kosten van de zaalhuur, genuttigde dranken en eventuele schade. Deze factuur dient binnen 30 dagen na factuurdatum betaald te worden.
​​
ANNULATIE EN WIJZIGINGEN
Annuleren kan kosteloos tot vier weken voor de geplande datum, nadien wordt de kostprijs aangerekend zoals vermeld in de huurovereenkomst. Indien het gaat om overmacht (bv. overlijden van een directe aanverwante), wordt er in samenspraak met de zaalbeheerder beslist of er een vergoeding dient te gebeuren.
​
​​
3. Lokalen en hun capaciteit
Volgende lokalen worden ten allen tijde samen verhuurd:
-
Feestzaal met Bar: capaciteit van 160 zittende personen / 250 staande personen
-
Keuken
-
Podium
-
Sanitair
​​​​
​​
4. Prijzen
Het verhuren van de zaal gebeurt per volle dag. Dit is onafhankelijk van het gebruik of het tijdstip, inclusief het voorbereiden en opruimen.
​
Gebruik van de zaal
€200
Kuis
(verplicht)
€75
Gebroken glazen
€1
​
Prijzen van de verplicht af te nemen dranken kan u terugvinden in bijlage 1.
​​​
​​
5. Materiaal
De zaal beschikt over 27 tafels, 160 stoelen, 5 statafels en 10 barstoelen.
​
De bar is voorzien van een koelkast (bestemd voor drank), twee spoelbakken en een koelcel in de aanpalende ruimte. Voor de af te nemen dranken beschikt de zaal over voldoende glazen. Daarnaast is het ook mogelijk om extra glazen (champagneglazen & wijnglazen) te ontlenen, mits op voorhand aangevraagd.
​
In de keuken beschikken we over servies voor 200 personen. De keuken is voorzien van een kookfornuis en kookpotten, oven, koelkast, diepvries, koffiezet en waterkoker.
​
Achter de bar is er mogelijkheid tot het afspelen van muziek. Je kan gebruik maken van de aanwezige muziekinstallatie om een eigen toestel aan te sluiten, via mini-jack/jack 3,5mm of bluetooth.
6. Gebruik van de lokalen
​​
HUISREGLEMENT
-
Het is niet toegestaan om lokalen onder te verhuren of ter beschikking te stellen aan derden.
-
De verhuurder/zaalbeheerder heeft recht op toegang tot alle lokalen, ook gedurende een activiteit. Zij kunnen de naleving van het reglement controleren en kunnen, indien het reglement niet wordt nageleefd, de activiteit laten stilleggen.
-
Het is niet toegestaan om muren, ramen, deuren, panelen of vloeren te beplakken, te nagelen, te beschilderen of te beschrijven. Versiering en decoratie kan enkel opgehangen worden aan de daarvoor voorziene ophangpunten.
-
Wij vragen om tijdens het verlaten van het gebouw de nachtrust van de bewoners te respecteren. Na 22.00u. mag er buiten geen lawaai gemaakt worden.
-
Het is niet toegestaan om eigen drank mee te brengen, behalve diegene die vermeld worden in dit reglement onder punt 7. Catering.
​
VEILIGHEID
-
Gebruik van losse kaarsen is niet toegestaan, enkel in veilige houder.
-
Roken is verboden in de lokalen. Buiten is een asbak voorzien.
-
Het is verboden te overnachten in de lokalen.
-
Alle uitgangen moeten vrijgehouden worden.
-
De huurder ziet erop toe dat de capaciteit van de zaal niet overschreden wordt.
​
SCHOONMAAK
Het schoonmaken van de lokalen gebeurt door de verhuurder. De huurder laat de zaal echter geveegd en vrij van afval achter. Dit houdt in (lokalen, keuken, gang, toiletten):
-
Het leeggoed van de afgenomen dranken wordt in de voorziene bakken onder de bar geplaatst.
-
Alle gebruikte materialen (borden, bestek, glazen, keukengerei, tafels en stoelen) worden afgewassen en teruggeplaatst.
-
Alle afval (zowel binnen als buiten) wordt verwijderd (incl. eigen versiering). Vuilbakken worden leeggemaakt. Na afloop dient het afval meegenomen te worden.
-
De vloer wordt geveegd.
-
Toiletten doorspoelen en netjes achterlaten.
Bij het niet naleven van deze afspraken, zal een extra poetskost in rekening worden gebracht a rato van €35 (ex BTW) per uur.
​
​
7. Catering
​
DRANKEN
Alle dranken, met uitzondering van cava, wijn en koffie, moeten van de zaal afgenomen worden (zie bijlage 1), tenzij anders overeengekomen.
​
Hiervoor voorzien we een koelkast achter de bar en een koelcel in de aanpalende ruimte naast de bar. Bij aanvang zullen de koelkasten reeds gevuld zijn. Na gebruik plaatst u de lege flessen in de voorziene leeggoedbakken. De zaalbeheerder telt het leeggoed. Op basis van deze telling en het leeggoed ontvangt u een uitsplitsing van de genuttigde dranken. Bij afrekening gelden de tarieven die in bijlage 1 van dit verhuurreglement zijn opgenomen.
​
Indien de huurder toch eigen dranken mee brengt, andere dan de hierboven voorziene, dan heeft de zaalbeheerder het recht om een forfaitair boetebedrag aan te rekenen van €10 per persoon, opgemaakt op basis van het aantal aanwezigen van de desbetreffende activiteit.
​
MAALTIJDEN
Voor het bereiden van warme maaltijden kan de keuken gebruikt worden. Alle beschikbare apparatuur mag hiervoor gebruikt worden. Toestellen als raclette, gourmet, fondue en grill zijn niet toegestaan in de lokalen. Barbecueën gebeurt buiten, aan de zijkant van het gebouw. De ondergrond wordt beschermd tegen vet- en andere vlekken. Traiteurs kunnen gebruikmaken van de keuken indien deze wordt gehuurd.
​​
​
8. Schade tijdens het verhuur van de lokalen
​
Zaaltje Durmen, Foemp BV of zijn medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurlijke ongevallen, diefstal of andere eventuele schadelijke gevolgen, die voortvloeien uit en tijdens het gebruik van de accommodatie.
​
De huurder is aansprakelijk voor alle schade toegebracht tijdens de huurperiode. De huurders verwittigen de zaalbeheerder zo snel mogelijk van schade die veroorzaakt is tijdens de verhuur. Dit moet gebeuren de eerstvolgende werkdag na verhuur. De huurders worden verantwoordelijk gesteld voor de schade en alle herstellingskosten worden aangerekend.
​
Na verhuur worden de lokalen door de zaalbeheerder gecontroleerd. Indien er schade wordt vastgesteld, zal de werkelijke kostprijs worden aangerekend. Herstellingen worden uitgevoerd door een firma aangesteld door Foemp BV. De schadevergoeding is verschuldigd binnen de 14 dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn wordt elk gebruik opgeschort tot alle openstaande facturen zijn voldaan.
​
Bij vaststelling van schade of vandalisme kan een huurder tijdelijk of definitief uitgesloten worden van verder gebruik.
​
9. Contactgegevens zaalbeheerder
Bij vragen of problemen kan u contact opnemen met de zaalbeheerder:
​
Mieke De Graeve
0494/ 84 70 63
​
De zaalbeheerder is elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 10u00 en 17u00 voor reservaties.
​​​
​
Versie 27/06/2025​​
​​
​
BIJLAGE 1 : Prijslijst Dranken
Jupiler - €1.5
Jupiler 0% - €1.5
Vicaris Nano - €2
Duvel - €2
Vedett - €2
Westmalle Dubbel - €2
Westmalle Trippel - €2
Omer - €2.5
Kriek Liefmans - €2.5
Kasteelbier Rouge - €2.5
St. Bernardus Abt 12 - €2.5
Cola - €1.5
Cola Zero - €1.5
Fanta - €1.5
Ice Tea - €1.5
Fuze Tea Peach - €1.5
Ordal Blauw -€1.5
Ordal Rood -€1.5
Tonic -€1.5​​​​​​​​​​
​
